fredag 10 september 2010

fredag=)

jag är inte speciellt bra på att uppdatera har jag märkt, men egentligen är det ju ingen som blir ledsen för det heller;P men för mitt eget nöjes skull så gör jag en uppdatering ändå=) mitt liv är helt ok, jag måste säga att jag är lycklig, (läs väldigt!!!) =) jag har träffat en underbar kille som jag faktiskt har skrivit lite grann om förut;) han heter johan och han är typ också min sambo numera;) hos honom hittar jag det jag söker hos en karl=) jaja jag är faktiskt hopplöst kär i honom;) hehe=P aja nog om det, ni som ändå läser kommer säkert tvingas höra om honom fler gånger=P haha=) djuren mår fint, iaf dom jag har skaffat och dom som finns kvar här på gården, natta fölade, men tyvärr tvingades jag ta bort fölet då lillan blev väldigt sjuk, efter det sålde jag i väg natta till sussi som ska fortsätta avla på henne, jag ville faktiskt inte avliva henne.... izor är till salu, jag vill faktiskt ha en ännu större häst, jag känner mig som en köttbulle på denna ädla häst! fast han har blivit underbar sedan jag kastrearade honom i maj! storm ser även han ut som en köttbulle=) tvättäkta nordis äter ju allt=P nu skäms man inte längre för att visa honom=P haha tindra bor numer hos stoffes farmor, där blir hon nog kvar, vill titta till henne nån gång till bara, funderade på valpar men men vi får väl se... foxy är med Johan i skogen mycket nu, trodde aldrig någon skulle lyckats trötta ut denna hund till den grad att hon suckar högt när han undrar om hon ska följa med till skogen=) go fia;) Balder har varit ute på äventyr, han var borta närmare 3 veckor, innan en snäll människa hade hittat honom och satt upp en lapp! tusen tack sådana människor är underbara! Tequila har fått ungar, det blev 5 stycken men tyvärr dog 2, men dom 3 yrväder som är kvar är runda och goa och typ 6 veckor nu=) funderar på att behålla nån men har inte bestämt mig än=P Thor är lika underbart busig som vanligt=) och han är lika stor som Balder trots att han är mer än ett halvår yngre... lite ormar finns det kvar, tigerslynan vill jag bli av med fort som fan men ingen verka vilja ha henne=( boan är mysig=) sen har jag tagit hand om 2 majsormar också från en vän som tyvärr inte kunde ha dom kvar, honan var i bedrövligt skick men är på bättringvägen=) jag har massor utav råttor också=) även 3 nakenråttor;) sen är det ju alla kaniner=) jag har ca 38 stycken nu=) jag har väl nästan bestämt mig för att satsa på kaninavel för köttproduktion, hemma bruk alltså=) så vi provar väl! har köpt in några honor och även fått en del bortskänkes, och nej jag slaktar inte djur som jag lovat ett hem av förra ägaren, däremot får dom leva loppan i flock och få ungar och göra ungar;) och höns finns det ju också som vanligt köpte 10 till nu för nån vecka sen så nu jäklar finns det ägg! aja nu ska jag städa upp lite här, ta en dust med mollepolle och sen kommer Milla med sonen Tim på besök=) ev ska en tjej komma och provrida izor idag med=) sen hoppas jag att min älskling kommer hem snart! han jobbar typ jämt så vi får inte så himla mycket tid tillsammans=/ men det får jag leva med=P

Inga kommentarer:

Tänkvärt

Ge mig Sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
Mod att förändra det jag kan
och
Förstånd att inse skillnaden....