torsdag 15 september 2011

ganska precis ett år sedan

jag har väl knappast varit en duktig bloggare på länge nu, mycket har hänt och i nuläget är jag nog vilsnare än någonsin... jag och johan har gått isär, igen för säkert hundrade gången, han jobbar jämt och jag kan visst vara "hemmafru!" men jag vill faktiskt ha kärlek och omtanke jag också.. så det fungerade inte, men jag är väldigt medveten om att det HADE kunnat göra det, men som sagt det krävs att båda anstränger sig och verkligen vill. och nu menar jag inget illa ang johan, jag har massor som jag behöver jobba på, det är jag medveten om, men vi förstod inte varandra, och ville väl antagligen inte samma saker. jag behöver mer kärlek och mer bekräftelse, han är mer ensamvarg om man nu kan kalla det så. aja nog om hur vi är och inte är, avslutat kapitel! ;) jobbigt men det känns som om att jag varit blind ganska länge, jag hoppas att jag nu den här gången fått upp ögonen för vad som är värt att kämpa för och att jag ska lära mig se vad JAG vill med MITT liv.. och SLUTA hänga upp allt på andra... som sagt, packandet fortsätter och jag börjar få en bild av vad jag VILL ha och hur jag ska få det. men just nu hänger väldigt mycket på om jag får huset sålt, alt uthyrt... jag klarar inte av att stanna här och se honom gå vidare.. that's it! jag måste härifrån. så jag väntar med spänning på mäklaren nästa vecka.. jag trivs ju egentligen i huset, men allt har blivit mig övermäktigt.. jag tror det är dags att börja om, försöka få till en ny start. jag antar att jag sagt det väldigt länge, men som sagt det tar en stund att få tummen ur arslet eller vad man nu säger...;) så... idag ska jag, plocka upp alla kläder som jag släpat till min underbara mor och far, sedan vidare till johans hus och hämta lite mer prylar, och packa ihop. och jag kan faktiskt inte FÖRSTÅ hur fan (jag) kan ha så jäkla mycket prylar... och hur jag ska lyckas packa allt... *suck* man vet knappt vart man ska börja.. men men det måste gå.. aja hej så länge!

Inga kommentarer:

Tänkvärt

Ge mig Sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
Mod att förändra det jag kan
och
Förstånd att inse skillnaden....