måndag 19 september 2011

nattblogg

hela helgen har jag varit ledsen och förvirrad, inte vetat riktigt 100 vem jag ska tro på.. det är väldigt jobbigt..att inte veta.. jag gör mitt bästa för att lägga allt jobbigt bakom mig, försöker lära mig att tänka på vad jag verkligen vill och tycker, och känna efter vad som verkligen spelar någon roll. i fredags följde jag med micke till hudik en sväng, tog en redbull på krogen och pratade med några bollnäsbor som hade förvillat sig dit upp:) jag behövde komma bort, det var jätteskönt att få något annat att tänka på än den här hemska flytten från han jag ville dela livet med:( har ägnat helgen åt att måla vardagsrummet också, trots pappas ständiga tjat om att underarbetet är viktigt så hoppade jag det och gick lös med färgen direkt=) det blev KANON!! till och med pappa var nöjd;P sitter nu och VERKLIGEN undrar varför jag inte helt enkelt målat om förut?? jo jag vet varför: för att jag vetat att man borde spackla slipa och verkligen tokmaskera allt som inte ska få färg... = för jobbigt aja den här gången gick det faktiskt riktigt bra=) så bra att jag bestämde mig för att gå lös på sovrummet också... jag vet inte riktigt vad tapeten jag målade på bestod av.. plast!? det tog evigheter att få på färgen, det sa liksom bara slurp? jag och elin kämpade på in på sena natten, passade på att måla sängstommen också:) och idag när jag åkte dit var jag verkligen skitskraj... hur såg det egentligen ut i sovrummet? jag höll andan när jag öppnade dörren.... ja DET hade gått vägen, inte lika kanon som vardagsrummet och nån fläck runt uttag och sånt som behöver strykas en gång till, men klart över min förväntan! därefter var det dags att fixa i ordning vinterhagen åt hästarna, dom hade fått spendera natten inne, min granne ringde nämligen igår och upplyste mig om att dom skrällerna stod i olssons trädgård...*suck* det tog fan timmar!!! MEN så här bra ström har jag aldrig haft i nån hage förut, vi var verkligen supernoga! och det är högt! *nöjd* så jävlar om stängslet snöar över igen! har även lyckats hålla sams med molle hela dagen;) och jag har insett att mamma hade rätt i att det fanns möss inne.. stoppade foten i tofflorna i källaren och känner nåt mjukt.. , nästan lika läskigt som grodor men inte så fullt! *ryser* aja att krypa in i nåns toffel var nog inte den musens smartaste drag, den var ganska död... puh, har satt i löshåret på elin ikväll med, vi fick avbryta då min värmetång gick sönder=( vilken tur att vi fick låna neas! och den var dessutom mycket bättre! :) aja, var nästan på väg att gå lös på toaletten uppe med färg också men insåg att klockan hade tickat i väg rätt så ordentligt...och att skåpet där innebar att jag var tvungen att skruva.. nja senare projekt! men jag vet hur jag ska göra iaf! nu sitter jag hos mor och far och har en vovve som jagar en gigantisk fluga, antar att jag måste döda den om hon inte lyckas snart=P jag hoppas att min energi håller i sig till imorgon med=) eller är det all redbull jag trycker i mig? :) orolig för en vän som inte mår något vidare... jag hoppas att allt blir bra för dig och att du åker hem igen... och jag saknar johan, mitt hjärta tar ett jätteskutt varje gång jag hör din röst..<3

3 kommentarer:

Anonym sa...

<3

Anonym sa...

De kommer att bli super fint i Ulva, du är så duktig =)

BackwoodsBaby sa...

jag hoppas verkligen det=)
vill ju gå lös på precis allt nu! ;P

Tänkvärt

Ge mig Sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
Mod att förändra det jag kan
och
Förstånd att inse skillnaden....